Alla inlägg under maj 2012

Av Maria - 28 maj 2012 18:07

Hittade ett recept från Leila, som är taget ur hennes bok Hello Cupcake! Så himmla gott!






Och här kommer receptet:



Muffins

2 ägg
1 ½ strösocker
1 tsk vaniljsocker
75g smör
½ dl grädde
2 ¾ dl mjöl
1 ½ tsk bakpulver
1 nypa salt
5 dl frysta hallon
2 msk mjöl


Crumble

75g
kallt smör
½ dl råsocker
1 ½ dl mjöl
¾ dl havregryn
¾ dl kokosflingor


Garnering


Vispgrädde


 

Muffins:

Sätt ugnen på 175 grader

Vispa ägg, socker & vaniljsocker vitt och pösigt

Smält smör, häll i vispgrädden och blanda ner i
äggsmeten

Blanda mjöl, bakpulver & salt och vänd försiktigt
ner i smeten

Blanda ner skal & saft av lime

Blanda hallonen med 2 msk mjöl

Varva smet med hallonen i formarna, fyll till 2/3 med
smet



Coconut crumble:

 

Nyp ihop tärnat kallt smör med råsocker, mjöl,
havregryn, kokosflingor och rivet limeskal

Toppa muffinsen med coconut crumble

Grädda i mitten av ugnen cirka 25 minuter, låt svalna


Servera med vispad grädde


Mums! :)




Av Maria - 27 maj 2012 20:57





Fylld med hallonsylt och vaniljkräm! Och täckt och dekorationer gjorda i mmf!

 
Av Maria - 22 maj 2012 20:35

Min bror ville ha en tårta och det fick han! Det blev en ljus botten fylld med hallon mousse och mariannechoklad fluff! Min favorit tårta! Spritasade den med grädde som jag blandade i lite chokladpuddings pulver i! Då blir det ju lite "fastare" också!




 

Av Maria - 19 maj 2012 20:39

Idag gjorde jag bröllopstårtor igen! Blev väldigt nöjd med dom! Och också så himmla kul när man får ett sms att alla tyckte dom va jätte goda och undrade vart dom va köpta! Sånt blir man bara så glad av! :)

Dom är fyllda med hallon sylt och vaniljkräm, spackalade med grädde och täckta och dekorationer gjorda i mmf!

Och här kommer bilderna!



 



   



 



 







Av Maria - 13 maj 2012 11:37

Har gjort mina första bröllopstårtor nu i helgen! Brudparet ville ha foton på tårtan och för er som bor i Alingsås så kan man beställa det på Ekstedts Bageri på Drottninggatan! Fotona trycks på vit marsipan!

Och här kommer resultatet!


 



 



 

Av Maria - 11 maj 2012 13:47

Fick hem min nya kantutstickare härom dagen och va ju bara tvungen att göra en tårta och testa den! Jag gjorde tårtan i marsipan, men skulle nog använt sockerpasta egentligen!

För er som undrar hur den ser ut, kolla här: http://www.kakburken.se/product_info.php?products_id=932


Och så här blev resultatet, inte så jätte nöjd... Fick inte till nåt bra kort heller....




   

 
Av Maria - 10 maj 2012 18:38

Försökte mig på att göra cake pops för första gången! Och här har ni resultatet!







Gjorde även i små strutar! Cake pop glass!




 



Och för er som vill ha receptet, så kommer det här!



Cake Pops Ca 30st


Färdigsockerkaka (chokladkaka om du vill ha chokladsmak)

Smältchoklad, gärna vit och mörk

Strössel,nötter och kokos att dekorera med

Pinnar



Cream
cheese frosting


200gcrem cheese

75grumsvarmt smör

5dl florsocker

1msk mjölk


Creamcheese frosting: Vispa ihop cream cheese, florsocker och mjölk

Smulakakan i en bunke, blanda med frosting så det blir en smet, knåda gärna lite
extra med fingrarna. Häll i lite extra mjölk om smeten är för torr. Ställ i
kylen i minst en timma, eller över natten.


Tafram smeten och forma bollar som du lägger på bakplåtspapper


Smältrikligt med choklad i en bunke, doppa bollarna försiktigt, rulla eller doppa
dom i strössel och stick ner en pinne


Dekorationenkan varieras i all oändlighet!



Cake pop glassarna gjorde jag på samma sätt, men tog istället glassrån som jag skar av så dom blev mindre, stoppade fyllningen där i och doppade dom i choklad!






Av Maria - 6 maj 2012 10:15


Fia med knuff tårta! Fylld med jordgubbsmoussé och glasskräm!



 


Amerikanska flaggan till pappas födelsedag! Fylld med rabarbermoussé och jordgubbsmoussé!

 

Presentation


Jag heter Maria, bor i Alingsås och älskar att baka! Så jag tänkte att jag skapar en blogg för att dela med mig av min bakning och massa goda recept! :) Hoppas ni kommer hitta nånting som ni tycker om!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards