Alla inlägg under april 2012

Av Maria - 28 april 2012 15:38

Måste bara tipsa om ett recept på sockerpasta som jag testade härom dagen! Har testat massa olika recept, men har aldrig blivit nöjd, men detta receptet va kanon!


Sockerpasta/Sugarpaste

1 msk gelatinpulver
4 msk kallt vatten
1 msk neutral olja
1½ dl vit baksirap
ca 14-15 dl florsocker


Smält gelatinet tillsammans med vattnet över ett vattenbad, vattnet får inte koka.
När gelatinet har löst sig i vattnet häll i sirapen.
Mät upp florsockret i en stor skål och häll i vätskeblandningen.
Blanda för hand eller med degkrokarna på elvispen (på lägsta hastighet) Blanda i oljan mot slutet.
Smaksätt eventuellt med någon essens,
du kan även passa på att färga massan nu om du ska ha mycket i samma färg.
Låt degen vara något kladdig.
Vira in degen i plastfolie och lägg i en luftät burk, förvara i skafferiet.
Låt gärna degen vila någon dag innan du använder den.
Eftersom pastan består av mest socker håller den väldigt väldigt länge..


Det blir ca 1 kilo!

Av Maria - 28 april 2012 15:32


Fylld med hallonmoussé och glasskräm! Täckt med mmf och dekorationerna är gjorda i sockerpasta!





 


Moccatårta! Spacklad med grädde och dekorationerna är gjorda i sockerpasta!




 


Fylld med hallonmoussé och glasskräm! Täckt med sockpasta och dekorationerna är också gjorda i sockerpasta!

 
Av Maria - 19 april 2012 21:12





 



Båda två är fyllda med passionfrukt/citron moussé och hallon moussé och är täckte med mmf!

 
Av Maria - 9 april 2012 10:25



Min första påsktårta!

Fylld med passionfruktsmoussé och rabarbermoussé! Täckt med mmf och har även gjort dekorationerna i mmf! Förututom kycklingarna som är gjorda i Odense figurmarsipan!

 

Presentation


Jag heter Maria, bor i Alingsås och älskar att baka! Så jag tänkte att jag skapar en blogg för att dela med mig av min bakning och massa goda recept! :) Hoppas ni kommer hitta nånting som ni tycker om!

Fråga mig

5 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards